Graspop 2019 – geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2019 – geruchten

Dit onderwerp bevat 150 reacties, heeft 38 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dimmu 4 dagen, 10 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 151)
  • Auteur

Pretor
    Bijdrager

Ik vind dat de aanwezigheid van de black metal voorlopig weer erg beperkt is en in mindere mate death metal – daar moet het vooral melo-death zijn. Ik begrijp dat ze geen 2 dozijn black metal groepen op hun affiche gaan zetten, maar ‘t mag toch iets meer zijn. Ik tel er nu 3 waarvan je al bij 2 kan gaan discussiëren hoe groot het aandeel black (nog) is in hun muziek.

Er staat altijd genoeg van die redelijk conventionele hard rock. Als de line up volledig is, vinden ze daar altijd wel plaats voor 20 van dat soort groepen. Halveer dat of als ‘t nog conservatiever moet, knip er slechts een vijftal weg, en zet er dan wat meer black/death. Al was ‘t maar om dat wat meer te introduceren bij het publiek dat er nog niet zo bekend mee is. En het zijn dan ook vaak nog eens de betere/strakkere optredens van Graspop.

Stephen Goethals
    Bijdrager

Ik heb mijn ticket voor de vrijdag gekocht. Er staan nog wel wat dingen de rest van het weekend waar ik nog wel eens naar zou gaan kijken, maar niet voldoende op die 210 euro te betalen.
    Vrijdag is echt een topdag voor mij: goed veel thrash (Death Angel was voor mij al lang geleden), een horde vikingen en wat vettige southern.
    Epica (mijn favo band) zal er waarschijnlijk niet staan. Ze zouden volgend jaar enkele exclusieve shows doen in Europa.

Dimmu
    Bijdrager

The Architects en While She Sleeps lijken mij ook een zekerheid. Maar deze zullen waarschijnlijk pas worden aangekondigd na hun optredens in januari/februari.

"If heavy metal bands ruled the world, we'd be a lot better off."
    - Bruce Dickinson

xydroh
    Bijdrager

concerten in januari,februari.

architects, while she sleeps, cancer bats, skindred, parkway drive, steel panther, greta van fleet, ghost, good charlotte, escape the fate, crystal lake, bury tomorrow,behemoth, P.O.D, alien ant farm.

Het zou me sterk verbazen als er hier geen mogelijke kanshebbers tussen zitten om ook af te komen. voor mijn part mogen ze eigenlijk allemaal komen.

m de jonge
    Bijdrager

Bring me the horizon gaat naar Rock werchter. Die kunnen dus ook van het lijstje af….

xydroh
    Bijdrager

within temptation heeft net een nummer gereleased met de zanger van in flames, zou hij dit live kunnen mee zingen? in flames speelt zondag, within temptation vrijdag, blijft een dag tussen.

Ook vreemd dat graspop 2 maal tussen de tourdata staat van in flames, 1 keer op donderdag en 1 keer op vrijdag terwijl ze op de graspop site op zondag staan.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  xydroh.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Metalrockx.

Happyrocker
    Bijdrager

Net even de purple tour van whitesnake gekeken. Show van 2017 best goed en behoorlijk stevig. Zeker ff bekijken tijdens graspop

Metalrockx
    Moderator

Het Engelse festival Download zou vanmiddag om vier uur met nieuwe namen komen. Omdat Slayer zijn komst naar Donington Park per ongeluk al via Twitter had gelekt, heeft de organisatie de bekendmaking echter met een paar uur vervroegd. Naast Slayer zijn nog een paar indrukwekkende namen aan de affiche toegevoegd, namelijk Dream Theater (waarvan nog niet bekend was dat ze blijkbaar een rondje gaan maken langs de zomerfestivals), The Smashing Pumpkins, Lamb Of God, Eagles Of Death Metal, Alien Weaponry, Anthrax, Badflower, Black Futures, Blackberry Smoke, I Prevail, The Interrupters, Jinjer, Man With A Mission, Nothing Nowhere, Our Last Night, Riding The Low, Royal Republic, State Champs, Underside, Whitechapel, Yours Truly en Zebrahead.

In totaal heeft Download UK nu veertig bands aangekondigd, die van 14 t/m 16 juni 2019 In actie komen. Eerder werden namelijk reeds de drie hoofdacts bekendgemaakt, Def Leppard, Slipknot en Tool, aangevuld met Slash, Whitesnake, Rob Zombie, Trivium, Amon Amarth, Carcass, Die Antwoord, Me First And The Gimme Gimmes, Opeth, Power Trip, Reel Big Fish, Skindred, Starset, Tesla, The Amity Affliction, Underoath en ons eigen Delain. Er komen nog vele namen bij. De kaartverkoop is reeds begonnen. Meer informatie vind je op http://www.downloadfestival.co.uk.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Metalrockx.

Tool-fan
    Bijdrager

https://www.resurrectionfest.es/lamb-of-god-leads-the-new-band-announcements-for-resurrection-fest-estrella-galicia-2019/?lang=en

Een paar nieuwe namen voor Ressurrection Fest, begin juli in Spanje, met onder meer The Ocean.

Wat misschien meer nieuwswaardig is …
    hun 3de headliner wordt pas op 1 januari aangekondigd. Niet onmogelijk dat het om een grote naam gaat die pas dan hun tour bekend zal maken? Wie weet dat deze ook een headliner wordt voor M2? Of sub head of wie weet alsnog iets om boven Within Temptation te plaatsen?

Hellburner
    Bijdrager

Maandag maakt Hellfest z’n volledige line-up bekend. Dan zal er veel duidelijk worden wat we nog kunnen verwachten voor Graspop.

http://www.hellfest.fr

Psychologisch voorbereiden is een noodzakelijk iets.

Eckerström
    Bijdrager

Tenacious D naar Pinkpop.. Zou het?

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

xydroh
    Bijdrager

Helllfest Line-up staat al op deicide Facebook

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  xydroh.

Metalrockx
    Moderator

HELLFEST LINE UP 2K19 !Enjoy & share hellbangers ! #H311F357 #C0D32K19

Slået op af Hellfest Open Air FestivalMandag den 26. november 2018

Ik wil voor Graspop: Manowar, Dream Theater, Emperor en Gojira!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  Metalrockx.

Tool-fan
    Bijdrager

Hellhammer (music preformed by Tom Gabriel Warrior’s ‘Triumph of Death”) lijkt me wel heel erg nice om eens te zien. Tool zal natuurlijk niet naar Graspop komen, maar wel erg mooie headliner.

Op deze 2 namen na voor mij geen erg speciale affiche, maar wel behoorlijk wat leuke bands.
    Dream Theater, Gojira, Yob, Wiegedood, Clutch, Conan, Klone, Uada, Myrkur, The Ocean, Sumac en Ddent zijn enkele namen die ik erg graag op Graspop zou zien.

Metalrockx
    Moderator

Symphony X toert begin juni in Europa, met optredens op Fortarock (NL) en Rock Hard Festival in Duitsland. Een buitenkansje lijkt me voor GMM…

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 151)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

X