Graspop 2019 – geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2019 – geruchten

Dit onderwerp bevat 171 reacties, heeft 39 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ward 2 dagen, 23 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 172)
  • Auteur

Chris Hendriks
    Bijdrager
    Als Slayer er niet staat als headliner faal je gewoon als organisatie
    Verder verwacht ik Manowar als headliner
    En als derde headliner Sabaton opnieuw maar met een dikke sub ervoor

<span class=”et_quote_sign”></span>

Toch wel zware uitspraak. Slayer zal wel op de affiche komen te staan, maar om ze als headliner te zetten? Tenzij er op dat moment geen andere grote(re) namen beschikbaar zijn, dan wel. Slayer is een band die bij het grote publiek gekend is met een 3 à 4 tal klassiekers. Maar als ze als headliner zouden komen, heb ik daar geen probleem mee. Ik heb dan in ieder geval een reden om vroeger van de weide weg te gaan. Ik ben nog nooit een fan geweest van die band.

Manowar, dat hopen velen, maar we weten intussen allemaal hoe ze denken over de geluidsnormen. Al is dat wat mij persoonlijk betreft, maar een magere reden. Te luid spelen = fouten verdoezelen …

Ik laat het wel op me afkomen voor volgend jaar. 2018 overtreffen wordt een immense opdracht.

<span class=”et_quote_sign”></span>

Hangt er ook van af wat ze in petto hebben voor show tijdens hun afscheidstour. Ze zouden gemakkelijk kunnen headlinen.

Denk ik ook. Maar als de geldende geluidsnormen gehanteerd worden, gaat het feest niet door, ben ik bang.
    Of men moet voor de dag een ontheffing aanvragen. Weet natuurlijk niet of dat kan. 🙂
    Slayer en Sabaton, ja die zie i ook wel komen volgend jaar.

Wanneer werden er vorig jaar ook al weer de eerste namen bekent gemaakt??? Ik geloof in oktober, dus tot die tijd afwachten !!!

Pretor
    Bijdrager

Je kan natuurlijk ook tegen Manowar zeggen dat ze luid mogen spelen en het geluid uiteindelijk “gewoon” zetten. Alsof die dat merken.

xydroh
    Bijdrager

eerste namen voor ressurection fest spanje (3-6 juli)
    headliner parkway drive, verder ook nog trivium, testament, kvelertak, while she sleeps.

Mag voor mijn part allemaal over komen maar ik heb een gevoel dat parkway drive alcatraz gaat headlinen, zijn ook in de buurt tijdens wacken.

Hellburner
    Bijdrager

Amon Amarth en Dee Snider spelen op Metalfest begin juni. Lijken me beide grote kanshebbers voor Graspop. Behemoth zal ook wel komen met hun nieuw album…

https://www.metalfestopenair.cz/

Psychologisch voorbereiden is een noodzakelijk iets.

xydroh
    Bijdrager

Amon Amarth en Dee Snider spelen op Metalfest begin juni. Lijken me beide grote kanshebbers voor Graspop. Behemoth zal ook wel komen met hun nieuw album…

https://www.metalfestopenair.cz/

je vergeet dan nog eens mee te geven dat hammerfall daar ook staat

lighttruck
    Bijdrager

Metallica kan je ook schrappen als gerucht,spelen op 16/6 in het Koning Boudewijn stadion

Hans
    Bijdrager

Metallica kan je ook schrappen als gerucht,spelen op 16/6 in het Koning Boudewijn stadion

En zij brengen Ghost mee.

Def Leppard is headliner te Barcelona op Rock Fest. En met hen …

DEF LEPPARD, DEMONS & WIZARDS, TESTAMENT, THERION, AVATAR, SONATA ARCTICA, RAGE con orquesta, THUNDER y ELVELLON.

Benieuwd Of Def Leppard nog eens naar ons land gaat komen (of ook naar andere festivals).

Tool-fan
    Bijdrager

Hoe kun je nu beweren dat het daardoor een zekerheid zou zijn?

Ik vrees dat Metallica (ook al stond Rammstein er nu eens) de komende jaren sowieso niet op GMM zal staan. Gewoon omdat anderen die maar wat graag een plaats geven. (denk aan Werchter)
    Heel misschien dat ze eens zoals AC/DC op de weide, buiten het festival er zouden staan.

Voor volgend jaar spelen ze duidelijk enkel in stadions/parken en dus geen festivals.
    Hun data zijn ook verspreid over meerdere maanden, waardoor geen enkel Europees festival kans lijkt te maken.
    Waarom zouden ze tussen deze data een festival plaatsen? Het is in hun eigen belang dat hun gehele tour uitverkoopt en ze een zekere exclusiviteit behouden. Op deze wijze hebben ze geen (financiële) winst te halen, door op een of ander festival te staan.

En ik vrees dat je Ghost bij deze dus ook mag afschrijven (ook al gingen die vermoedelijk geen 2 jaar na elkaar er staan).

Hellburner
    Bijdrager

Sowieso heb je nu al bijna een Ghost-overkill. Dit jaar Graspop, in februari de Lotto arena en dan nog eens Brussel… Ik vraag me af of ze nu de Lotto arena gaan kunnen uitverkopen? Ik ga liever naar Ghost alleen kijken maar ik veronderstel dat er toch veel Ghost-fans zijn die ook Metallica zullen willen zien.

Voor Graspop verwacht/hoop ik Deicide, eindelijk hebben ze nog eens een echt goede plaat gemaakt, hopelijk kunnen ze zich nu wat gedragen zodat ze op wat meer festivals welkom zijn…

Psychologisch voorbereiden is een noodzakelijk iets.

xydroh
    Bijdrager

Sowieso heb je nu al bijna een Ghost-overkill. Dit jaar Graspop, in februari de Lotto arena en dan nog eens Brussel… Ik vraag me af of ze nu de Lotto arena gaan kunnen uitverkopen? Ik ga liever naar Ghost alleen kijken maar ik veronderstel dat er toch veel Ghost-fans zijn die ook Metallica zullen willen zien.

Voor Graspop verwacht/hoop ik Deicide, eindelijk hebben ze nog eens een echt goede plaat gemaakt, hopelijk kunnen ze zich nu wat gedragen zodat ze op wat meer festivals welkom zijn…

Met alle studio brussel hype die ze krijgen denk ik dat het wel eens zou kunnen uitverkopen. Ik dacht eigenlijk dat ze werchter gingen doen door alle hype die ze op studio brussel kregen

Tool-fan
    Bijdrager

Hype …
    Wees gewoon eens blij dat een band uit het iets hardere genre wat airplay krijgt.

Wilfried
    Bijdrager

Hype …
    Wees gewoon eens blij dat een band uit het iets hardere genre wat airplay krijgt.

Ik begrijp wat je bedoeld, alleen …
    Als een band als Ghost met zijn poppy deuntjes het hardere genre moet vertegenwoordigen hoeft het niet echt voor mij
    Ik begrijp echt niet waar die populariteit van Ghost vandaan komt, vind er niets aan

Tool-fan
    Bijdrager

Je goede recht om er niets aan te vinden natuurlijk.
    Ik zelf hoor andere genres ook wel liever, en deel je mening dan ook wel deels over die poppy deuntjes en liever iets anders.

Maar Ghost maakt wel goede songs, goed geschreven songs.
    En hun occulte sfeertje van de begindagen is wel nog steeds ergens voelbaar.

xydroh
    Bijdrager

Hype …

Ben ik ook, ben grote fan van ghost, ik ga zelfs naar de lotto arene gaan kijken. Maar het valt toch niet te ontkennen dat studio Brussel een hype aan het creëeren is rond deze band?

Als headliners kunnen we verwachten:

Manowar –> zie Hellfest

Slayer –> zie Hellfest

Def Leppard –> Reeds aangekondigd voor Rock Fest Barcelona.

Bon Jovi –> Geruchten Live Nation Spanje komst naar Europa + er zijn hints van Hellfest naar Bon Jovi (zelfde weekend als Graspop)

Slipknot –> Lange afwezigheid op Graspop + Nieuw album 2019.

Rammmstein –> Misschien door het nieuwe album

Tool –> Wie weet

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 172)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

X