graspop 2018 wishlist

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting graspop 2018 wishlist

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Hans
    Bijdrager

Net zoals Hellburner heb ik het beperkt tot 7 bands per dag.

Headliners

Iron Maiden
    Manowar
    Nightwish
    Ozzy Osbourne
    Slipknot
    Judas Priest

Voor de rest

Saxon
    Raven
    Anti-flag
    Amon Amarth
    Halestorm
    Dropkick Murphys
    Korpiklaani
    Arch Enemy
    Infected Rain
    Heaven Shall Burn
    W.A.S.P.
    Blind Guardian
    Channel Zero
    Alestorm (wegens gemist dit jaar)
    Rotting Christ (voor mij het beste van dit jaar)

eno mobers
    Bijdrager

Mijn wish list

Hed pe
    Senser
    Oceans of slumber
    Soen
    Tool
    LizZard
    Headspace
    Katatonia
    Bodycount
    Wardruna
    Vuur
    Channel zero
    Machine head

eno mobers
    Bijdrager

Tool zal natuurlijk nooit gebeuren, maar wel erg vreemd dat je een band als Parkway Drive wenst als headliner op M2 en Tool er dan voor zou moeten spelen? :p

Waar ik op hoop qua grote namen: toch ook wel System Of A Down en verder vind ik dat het stilaan tijd wordt dat Dream Theater een hoge positie (wat mij betreft gerust headliner M2) krijgt.
    Los uit het hoofd voor de rest: Wiegedood, Oathbreaker, My Dying Bride, Electric Wizard, Sleep, Wolves In The Throne Room, Igorrr, Schammasch, Rorcal, Dodecahedron, Dark Buddha Rising, Emptiness, Ulver, Evoken, Esoteric, Vallenfyre, Septicflesh, Bloodbath, Aevangelist, Ahab, Amplifier, Arabrot, Anaal Nathrakh, Oranssi Pauzuz, Atomikyla, Bell Witch, Katatonia, Cough, Meshuggah, Triptykon en Shining (Zweeds of Noors is mij gelijk)

Redelijk wat bands die ik nooit op GMM zie staan … maar het is een wens topic voor iets?

lijkt mij wel realistisch, telkens ze op graspop stonden zijn ze een paar plaatsen hoger geschoven op de affiche, lijkt mij vrij duidelijk dat ze hoog gaan staan + met hun nieuwe show zie ik ze liever na een headliner als headliner van main 2 en een tool dan net voor de headliner op main 1.

Zeiden ze dat niet ook van rammstein dat dat nooit zou gebeuren ?

SickAlien
    Moderator

Ik ga hier ook eens mijn verlanglijstje kenbaar maken, realistisch of niet, nog meer net dit jaar opgetreden of niet… 🙂

Amenra, Wiegedood, My Dying Bride, Briqueville, Fen, Helheim, Soen, Zeal & Ardor, Alcest, Cult of Luna, Eleanora, Eye of Solitude, Myrkur, Oathbreaker, Opeth, Oranssi Pazuzu, Rotting Christ, Sylvaine, Treurwilg, Uada, Winterfylleth, Wolvserpent, Der Weg Einer Freiheit, Paradise Lost, Drawn into Descent, Ghost Bath, Hemelbestormer, Raum Kingdom, Shape of Despair, Terzij de Horde, Behemoth, Sun Worship, Moonspell, The Ocean, Tiamat

En als headliners had ik graag Iced Earth, Machine Head en Tool gezien.
    (zoals ik zei: realistisch hoeft niet 🙂 )

Edit: ik ga bij nader inzien Machine Head misschien toch degraderen tot subheadliner, om ruimte te maken voor System of a Down

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door SickAlien.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door SickAlien.
    Tool-fan
    Bijdrager

Tool zal natuurlijk nooit gebeuren, maar wel erg vreemd dat je een band als Parkway Drive wenst als headliner op M2 en Tool er dan voor zou moeten spelen? :p

Waar ik op hoop qua grote namen: toch ook wel System Of A Down en verder vind ik dat het stilaan tijd wordt dat Dream Theater een hoge positie (wat mij betreft gerust headliner M2) krijgt.
    Los uit het hoofd voor de rest: Wiegedood, Oathbreaker, My Dying Bride, Electric Wizard, Sleep, Wolves In The Throne Room, Igorrr, Schammasch, Rorcal, Dodecahedron, Dark Buddha Rising, Emptiness, Ulver, Evoken, Esoteric, Vallenfyre, Septicflesh, Bloodbath, Aevangelist, Ahab, Amplifier, Arabrot, Anaal Nathrakh, Oranssi Pauzuz, Atomikyla, Bell Witch, Katatonia, Cough, Meshuggah, Triptykon en Shining (Zweeds of Noors is mij gelijk)

Redelijk wat bands die ik nooit op GMM zie staan … maar het is een wens topic voor iets?

Zeiden ze dat niet ook van rammstein dat dat nooit zou gebeuren ?

Daar heb je natuurlijk een punt.
    Het grote probleem met Tool op GMM (los van het feit dat het 10 jaar geleden is dat ze in Europa tourden en ik daarom verwacht dat ze zeker op Werchter zouden staan, als ze in die periode touren)
    dat ik echter zie is het contrast tussen grootheid van de band en te weinig populariteit.
    In die zin dat je haast niet anders kan dan ze op zijn minst headliner M2 te maken, als ze er al zouden spelen. Maar (mede door gebrek aan interactie met publiek) weinig echte hits en veel mensen die ze toch niet kennen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Tool-fan.
    Tool-fan
    Bijdrager

Knap lijstje van SickAlien.
    Enkel Iced Earth en Behemoth hoeven niet perse voor me (zonder dat ik ze daarom slecht zou vinden), en bij al de rest zeg ik volmondig “laat maar komen!”.

SickAlien
    Moderator

Merci! Maar het was je ongetwijfeld opgevallen dat mijn lijstje wel wat overlappingen met het jouwe heeft 🙂

En tja, Iced Earth, ooit was dat mijn nummer één, maar mijn smaak is ondertussen toch wat geëvolueerd, en dat nieuwe album… ik geraak er toch niet meer echt in. In het voorjaar speelden ze in Torhout ook al niet meer echt de nummers waarvoor ze, volgens mij, echt uitblinken. Uit hun verleden houden ze eerder de ‘stevige thrashers’ over.

Vandaar dat ik ze toch maar zou laten headlinen, in de hoop dat ze die oudere epische nummers (Dante’s Inferno, Something Wicked-trilogoie, Damien,…) toch maar weer zullen spelen 🙂

deadman
    Bijdrager

Na het gezien hebben van Accept op Wacken kan ik alleen maar hopen dat iemand uit de Graspop organisatie ze ook gezien heeft en ze ergens bovenaan op de Graspop 2018 affiche plaatst.

Verder maakt het me weinig uit wie er allemaal komt, gaan doe ik toch 🙂

xydroh
    Bijdrager

Gaat het niet eens tijd worden dat die vergeten duitse hoek van België vertegenwoordigd wordt? Laat het nu net passen dat er daar een band extreem populair aan het worden is en al op onder andere wacken heeft mogen spelen?

Natuurlijk heb ik het over NASTY

Nasty speelt geen metal maar wel een heel zware hardcore maar daar moeten we ook wel voor te vinden zijn op graspop denk ik?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door xydroh.
    peet janssen
    Bijdrager

accept,judas priest,saxon,metallica,iron maiden,airbourne.kiss,antrax.

Tool-fan
    Bijdrager

Ga mezelf eens wagen aan een wishlist affiche voor Graspop. Los van realistisch (dan voornamelijk door te alternatief, niet zozeer prijskaartje).

Als 3 headliners zou ik gaan voor:
    Tool (duh), System Of A Down en Metallica (maar wel onder de voorwaarde dat ze speciaal voor GMM enkel nummers uit de jaren ’80 spelen)

Voor de rest in compleet random volgorde, ongeveer 100 namen die me in het hoofd schieten die ik er graag zou willen zien. (enkel bands die bij mijn weten ook effectief live spelen):

Neurosis, Amenra, Sleep, Primus, Dream Theater, Mysticum, Esoteric, Shape Of Despair, Evoken, Darkspace, Sunn O))), Septicflesh, SubRosa, Steak Number Eight, Conan, Ufomammut, Chelsea Wolfe, Cult Of Luna, Igorrr, Vallenfyre, Swallow The Sun, Schammasch, Ophis, Leprous, Le Seul Element, Germ, Gler’Akur, Heretoir, The Great Old Ones, Riverside, Haken, Amplifier, Arabrot, Monster Magnet, Mastodon, Gojira, Triptykon, Usnea, Emptiness, Dodecahedron, Electric Wizard, My Dying Bride, Moonsorrow, Wolves In The Throne Room, Mizmor, Phuture Doom, Grave Pleasures, Bell Witch, CHRCH, Enslaved, Hemelbestormer, Raketkanon, Nachtmysticum, Opeth, Obsidian Kingdom, Soen, Devin Townsend, Windhand, Monolord, Celeste, Rorcal, Altarage, Monarch, Mourning Beloveth, Mournful Congregation, The Ruins Of Beverast, Clouds, Pallbearer, Dark Buddha Rising, Oranssi Pazuzu, Atomikyla, Russian Circles, Ulver, Anathema, Alcest, Emperor, Briqueville, Novembers Doom, Marche Funèbre, Oathbreaker, Solstafir, Nightbringer, Aevangelist, Kauan, Pryapisme, Blood Incantation, Anciients, Lycus, Inverloch, Shining (Se), Shining (No), With The Dead, Liturgy, Wiegedood, Alkerdeel, Lugubrum, Mgla, Svartidaudi, Cough, Loss, Anaal Nathrakh, Bongripper, Meshuggah, Yob, Skepticism, Ataraxie, Funeralium, The Ocean en Wardruna.

Vermoed dat ik ondertussen al vlot over de 100 zit :p

xydroh
    Bijdrager

na zo’n geweldige amenra release show ligt het er vingerdik op dat dit terug op graspop moet staan, geweldig album, geweldige atmosfeer.

Kurikoer
    Bijdrager

Willekeurig enkele namen die mij te binnen schieten en die ik graag wil verwelkomen op Graspop — of op dat andere fantastische festival in Kortrijk 😉

Accept, Blind Guardian, Budgie, Carcass, Cirith Ungol, the Cult, Grand Magus, Hell, Helloween, Manilla Road, Opeth, Rush, Michael Schenker, Van Halen, Voivod, …

Graag ook wat metal uit Japan. Dan heb ik het niet over “K3 goes metal” (Babymetal), maar serieuzere bands als Loudness en Bridear ((girl)power metal). En nog het liefst van al mijn favoriete band uit het land van de rijzende zon: het ongenaakbare Ningen Isu. Deze godfathers van de Japanse zware muziek mixen op grandioze wijze traditionele heavy metal en doom. Oordeel zelf:

Ningen Isu – Great King of Terror

Ningen Isu – nieuwe single okt 2017

xydroh
    Bijdrager

Iemand anders zin om een lijst met lokale bands te helpen opsommen van groepen die zeker het talent in huis hebben om eens op graspop te staan?

West-vlaanderen
    regio Ieper heb ik al zeker

Deconsecrate
    Mark my way
    turbowarrior of steel

regio kortrijk:

stab
    headshot
    whatever it takes

Oost vlaanderen

regio gent:

Leng tch’e
    oathbreaker
    zygoma
    soul grip

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door xydroh.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door xydroh.
    Tool-fan
    Bijdrager

Weet niet zo goed wie van waar is, maar bands waar ik spontaan op kom zijn:
    Wiegedood, Briqueville en Psychonaut.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X