Graspop 2018 geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2018 geruchten

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 1,024)
  • Auteur
    Jonathan
    Bijdrager

Er zouden heel wat mensen hun oogkleppen moeten afdoen op graspop.
    Dan zijn er veel meer namen die als headliner kunnen komen op dergelijk festival.

Maar het is typisch dat mensen klagen en zagen over headliners als Ozzy, Iron Maiden, Slayer, Judas Priest, …
    Maar dan meteen ook klagers over headliner Volbeat.

Je kan nooit voor iedereen goed doen hé.
    Als je headliners als Ozzy en Iron Maiden zet zijn de reacties pffff opnieuw.
    Zet je Volbeat pfff das gene headliner voor Graspop.

Zet je bands als Faith No More worden ze uitgespuwd…
    Misschien moeten de mensen eens stil staan dat graspop metal meeting geen metal festival meer is, om de simpele reden als het puur metal is dat je niet alleen meer altijd dezelfde headliners hebt maar ook alleen maar dezelfde subheadliners en zelf middenmoters. Enkel de openers zou je nog kunnen wisselen.

Want nu komt er ook reacties dat er teveel Groezrock bands op Graspop staan.
    Terwijl er in het verleden ook tal van Groez bands speelden

Tool-fan
    Bijdrager

Op vlak van klassieke (sub) headliners heb je naar mijn mening zeker gelijk. Je kunt haast niet anders dan telkens dezelfde namen te kiezen, tenzij je wat breder dan puur metal gaat kijken.

Maar wat al de rest van je affiche betreft … je hebt zo belachelijk veel goede bands die je echt wel als metal mag bestempelen die nog nooit op Graspop stonden. Of in elk geval nog maar zelden. Waardoor je veel gevarieerder zou kunnen boeken, en nog steeds zonder tegenspraak een metal festival genoemd kunt worden.

eno mobers
    Bijdrager

Denk dat er voldoende keus is om met een betere headliner dan volbeat op de proppen te komen.

Tool
    Nine inch nails
    Faith no more
    (Misschien niet iedereens favorieten maar toch een heel stuk geschikter dan volbeat in mijn ogen)
    Ook gojira kan best headlinen

En ook zat voldoende subs of middenmoters.

Senser
    Hed pe
    Oceans of slumber
    Katatonia (momenteel op pauze)
    Clawfinger
    Soen
    LizZard
    Headspace
    Prophets of rage

Keus genoeg maar men moet dan ook even van zekerheidjes af durven stappen.

Ik ben overigens redelijk tevreden met de huidige line up
    Headliners ga ik sowieso niet voor

Dimmu
    Bijdrager

Ik denk dat vele hier soms vergeten dat persoonlijke smaak geen enkele reden is om een band tot headliner te nomineren. Een headliner is anno 2018 een publiekstrekker zodat het festival tenminste geld kan verdienen en zodoende dus ook andere bands kan boeken.
    Er zijn bands genoeg die perfect een prachtige headline show kunnen neerplanten, maar wat ben je ermee als je wei half gevuld is?

"If heavy metal bands ruled the world, we'd be a lot better off."
    - Bruce Dickinson

xydroh
    Bijdrager

Ik denk dat vele hier soms vergeten dat persoonlijke smaak geen enkele reden is om een band tot headliner te nomineren. Een headliner is anno 2018 een publiekstrekker zodat het festival tenminste geld kan verdienen en zodoende dus ook andere bands kan boeken.
    Er zijn bands genoeg die perfect een prachtige headline show kunnen neerplanten, maar wat ben je ermee als je wei half gevuld is?

Daar sla je de nagel op de kop, volbeat is misschien niet de smaak van iedereen maar ze trekken verdorie wel volk. Het helpt ook natuurlijk dat de show altijd in orde is.

Er zijn nog headliners gepasseerd die mijn smaak niet waren, wil niet zeggen dat ze daarom de plaats niet verdienen.

Pretor
    Bijdrager

Volbeat is een prima headliner, maar 3 keer op 5 jaar is er wat over. Ik weet dat die metalfestivals meestal cyclisch zijn, maar voor headliners mag dat (voor mij persoonlijk) toch om de 3 jaar zijn.

Tool-fan
    Bijdrager

“Het helpt ook natuurlijk dat e show altijd in orde is” …
    Heb ik iets gemist?

Ja, er stond telkens veel volk te zien bij Volbeat. En een fan is altijd enthousiast, maar voor de rest? Volbeat lijkt me nu net een voorbeeld van een band waarbij je zelf voor de sfeer moet zorgen, als je met een aantal mensen erheen staat te kijken.

xydroh
    Bijdrager

Heb ik iets gemist?

Ja, er stond telkens veel volk te zien bij Volbeat. En een fan is altijd enthousiast, maar voor de rest? Volbeat lijkt me nu net een voorbeeld van een band waarbij je zelf voor de sfeer moet zorgen, als je met een aantal mensen erheen staat te kijken.

Dan heb jij toch inderdaad iets gemist, het showgehalte was toch wel hoger dan een ozzy, deep purple, faith no more.
    Het is inderdaad geen show zoals maiden of rammstein maar om nu te zeggen dat je er niks van gemerkt hebt is maar een beetje negeren wat er voor je neus afspeelt of gewoon omdat je er zelf niet bij was.

Gillian Missinne
    Bijdrager

Heb ik iets gemist?

Komt gewoon omdat je geen fan bent.
    Ik hou van hun muzikaal gedeelte, maar van zodra hij zijn klep opendoet is het voor mij genoeg. Klinkt als een zatte redneck, ook al zijn ze van hier ergens.
    Mijn vriendin & een van mijn beste vrienden zijn er echter enorme fan van, en zij hebben echt wel een zwaar feesje gebouwd 2 jaar geleden.

Het probleem is gewoon dat er zelden tot nooit een waardig alternatief is tijdens de headliner. Laat tegelijk een kleinere band spelen, van een compleet ander genre. Veel mensen zullen al veel gelukkiger zijn (waaronder ikzelf).

Hans
    Bijdrager

Het probleem is gewoon dat er zelden tot nooit een waardig alternatief is tijdens de headliner. Laat tegelijk een kleinere band spelen, van een compleet ander genre. Veel mensen zullen al veel gelukkiger zijn (waaronder ikzelf).

Ja en neen. Ja, om een alternatief aan te bieden. Neen, omdat de kans reëel is dat er commentaar zal zijn op de overlapping. Bovendien zijn er ook headliners die liever niemand tegenover hen zien/horen spelen. Niets vervelender dat 2 bands door elkaar te horen spelen trouwens. Dan moet het concert plaatsvinden in de Metal Dome.

Gillian Missinne
    Bijdrager

Ja en neen. Ja, om een alternatief aan te bieden. Neen, omdat de kans reëel is dat er commentaar zal zijn op de overlapping. Bovendien zijn er ook headliners die liever niemand tegenover hen zien/horen spelen. Niets vervelender dat 2 bands door elkaar te horen spelen trouwens. Dan moet het concert plaatsvinden in de Metal Dome.

Er is altijd overal commentaar op :p

nu, dat zie ik graag gebeuren.
    Een kleinere band (waarom niet local?) in de Metal Dome.
    De laatste jaren is dat geprobeerd geweest, met coverbands van Pantera & Metallica. Niemand staat er echter te springen voor een coverband na een dagje kwaliteitsmuziek (behalve mss als het Bizkit Park is, zoals op Alcatraz).

En die band dan naadloos laten aansluiten of de afterparty, door bv ipv een encore, een ambi-cover te spelen zoals Last Resort; Number of the Beast; Master of Puppets (afhankelijk van hun capaciteiten)..

Niels Peeters
    Bijdrager

https://www.redbull.com/be-nl/graspop-metal-meeting-2018

Je kan dus donderdag nog minstens 3 (kleine) Belgische bands verwachten.

Dimmu
    Bijdrager

Iemand met een goed geheugen die nog weet wanneer de timeline verleden jaar werd gepubliceerd? 🙂

"If heavy metal bands ruled the world, we'd be a lot better off."
    - Bruce Dickinson

Wilfried
    Bijdrager

volgens het GMM geruchten forum van 2017 zou het op 20 maart online gezet zijn

Tool-fan
    Bijdrager

https://www.tonsofrock.org/poster/

Het Noorse Tons of Rock festival heeft hun affiche aangevuld.
    Daar zijn onder andere Opeth en Wardruna erbij gekomen. Opeth heeft er natuurlijk wel al vaker gestaan, maar wat mij betreft is dit een uitzondering die wel vaker eens terug mag keren. (te meer omdat ze al eens onverwachte nummers in hun setlist stoppen)

Wardruna zou dan weer eens een zeer aangename verrassing zijn, moest Graspop het lef hebben om hun te boeken. Spelen op meerdere metalfestivals, maar is toch eens een aangename afwisseling.

Verder mogen wat mij betreft ook zeker Whordome Rife, Kvelertak en Coven nog overgenomen worden.

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 1,024)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X