Graspop 2018 geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2018 geruchten

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,024)
  • Auteur
    Jonez
    Bijdrager

Jammer van babymetal wat ik lees. Vooral zo jong.
    Is er iemand die weet wanneer en waar ik kan vinden welke bezetting Ayreon zal hebben dit jaar op graspop? Dit is toch de act waar ik tot nu toe het meeste naar uitkijk. Bruce dickenson heeft er zelfs in meegezongen. Ayreon en Iron maiden zijn afsluiter. Hij zal wel niet meespelen net voor of net na de show van Iron maiden? Hopelijk valt hij gelijk met Iron maiden en niet met A7x omdat ik Iron maiden al een paar keer heb gezien. Niet dat ik ze slecht vind! Je mag me altijd een antwoord sturen met @ zodat ik het in mijn mailbox kijk want het kan zijn dat ik hier neit zoveel op kijk.

Voor zover ik weet zal Ayreon net na Maiden starten (Bruce kan niet mee doen omdat zij direct vertrekken na hun gig) en zal A7x net voor maiden spelen en Parkway Drive erna (tijdens Ayreon dus)…

voor mij persoonlijk een perfecte regeling zo en hoop dus dat het klopt!

Paulyrobin
    Bijdrager

Tnx voor hetzelfde antwoord.
    Ik dacht dat avanged hoger zou staan als parkway drive? Maar ik weet wel dat ze de laatste tijd gigantisch in populariteit hebben gewonnen. Zie groezrock en de drumsolo upside down ma er ook zijn. Ik denk dat ik parkway drive en a7x even leuk vind, maar a7x heb ik maar voor een half oor eens gehoord tijdens het wachten met maten voor mijn eerste sabaton (of tweede). Het zou perfect zijn. Stukje iron maiden mss maar hopelijk eerste rij voor Ayreon en goed op tijd zijn. Dat ik de show nog redelijk kan zien met mijn beperkt zicht.

muziek is het medicijn tegen alles! 😀

Jammer van babymetal wat ik lees. Vooral zo jong.
    Is er iemand die weet wanneer en waar ik kan vinden welke bezetting Ayreon zal hebben dit jaar op graspop? Dit is toch de act waar ik tot nu toe het meeste naar uitkijk. Bruce dickenson heeft er zelfs in meegezongen. Ayreon en Iron maiden zijn afsluiter. Hij zal wel niet meespelen net voor of net na de show van Iron maiden? Hopelijk valt hij gelijk met Iron maiden en niet met A7x omdat ik Iron maiden al een paar keer heb gezien. Niet dat ik ze slecht vind! Je mag me altijd een antwoord sturen met @ zodat ik het in mijn mailbox kijk want het kan zijn dat ik hier neit zoveel op kijk.

Bruce Dickinson zal niet spelen met Ayreon, dat heeft Arjen zelf gezegd op Facebook. Ook zullen Damian Wilson en Mike Mills zeker optreden. Arjen heeft ook zelf geconfirmed dat hij in de tent zal afsluiten NA Iron Maiden. Ik hoop ook dat Avenged Sevenfold voor Iron Maiden zal spelen zodat ik die ook kan zien 🙂

st0n3r
    Bijdrager

Avatar brengt deze week een nieuw album uit, staat op Fortarock en speelt op 17 maart een (reeds uitverkocht) concert in Sint-Niklaas.

Grote kanshebber voor Graspop? Was ook één van de beste shows van vorig jaar en stonden toen schandalig vroeg geprogrammeerd.

Jonez
    Bijdrager

Avatar brengt deze week een nieuw album uit, staat op Fortarock en speelt op 17 maart een (reeds uitverkocht) concert in Sint-Niklaas.

Grote kanshebber voor Graspop? Was ook één van de beste shows van vorig jaar en stonden toen schandalig vroeg geprogrammeerd.

Ik hoop er alvast van harte op!
    Ik ging ze normaal als fotograaf volgen die dag, maar door het vroege uur (en heel late aankomst van de band) is dit niet doorgegaan. Ik hoop dus op een herkansing dit jaar 😉

Holy Sauron
    Bijdrager

Voor de liefhebbers van Babymetal … Er is een gitariste gestorven vandaag. Amper 36 lentes jong.

http://loudwire.com/babymetal-guitarist-fujioka-mikio-dead/

Jammer, 36 jaar is veel te jong. Veel sterkte aan de rest van de band en natuurlijk Fujioka’s dierbaren.

Ik ben niet direct een fan van hun muziek maar vorig jaar hebben ze me inderdaad ook aangenaam verrast. Laat maar komen!

Hans
    Bijdrager

Ayreon en Parkway Drive op hetzelfde moment zou wel erg jammer zijn … Ook A7X tegenover één van deze bands zou zonde zijn.

Paulyrobin
    Bijdrager

Vanwaar is Ayreon zo bekend? Ik dacht dat ze een onbekend project waren? Of is het gewoon door de show en status dat ze zo hoog staan?

muziek is het medicijn tegen alles! 😀

Eckerström
    Bijdrager

Laat Avatar inderdaad maar komen, topshow afgelopen jaar en een nieuw album over 2 dagen 😉

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

eno mobers
    Bijdrager

Ik weet van ayreon dat damian wilson komt.
    En aangezien adam wakeman toetsenist is bij ozzy hoop ik nog op een toevoeging van headspace (band van wilson en wakeman)
    Verder verwacht ik VUUR nog op gmm en zal anneke misschien ook wel met ayreon een liedje spelen

Tool-fan
    Bijdrager

Vanwaar is Ayreon zo bekend? Ik dacht dat ze een onbekend project waren? Of is het gewoon door de show en status dat ze zo hoog staan?

Ayreon behoort natuurlijk al vele jaren tot de absolute top van de progressieve muziek. Niet het meest populaire genre, maar nu ook geen onbekend genre.
    Het unieke is natuurlijk wel dat hij altijd met een erg uitgebreide reeks aan top muzikanten en vocalisten werkt. En dat hierin steeds absolute toppers met veel plezier aan mee willen werken.

Het feit dat Ayreon slechts 3 shows live speelde (september vorig jaar), en dit nu hun eerste (en vermoedelijk ook enige) festival optreden zal worden. Zorgt er ook wel voor dat het een erg unieke gelegenheid is om dit eens live te zien.

Ik was erbij in Tilburg, en het was AF!

Om concreet te antwoorden op uw vraag: de show en status spelen zeker een grote rol, maar ook los daarvan is het een erg grote naam met zeer gedreven fanbase.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door Tool-fan.
    Gillian Missinne
    Bijdrager

Oh god, Ayreon mag echt niet samen met PWD spelen.. veel liever samen met A7X, hun laatste album vind ik eerlijk gezegd maar wat flauwtjes…
    Avatar is altijd welkom. Al meermaals gezien, altijd een stevige show van die mannen. Een van mijn persoonlijke favorieten sinds ik ze voor de eerste keer gezien heb op dat containerconcert in Kortrijk (alliteratie van de dag). Stonden idd schandelig vroeg geprogrammeerd, maar toch wel leuk om direct energiek de dag te beginnen!

Hans
    Bijdrager

Avatar … Graag!!!! Hun nieuwste worp is schitterend 😮

De kans dat Ayreon en Parkway Drive elkaar zullen overlappen is reel. Twee totaal verschillende genres, die echter beide veel aanhangers hebben. Voor vele, waaronder mezelf, zal dit mogelijk een moeilijke keuze worden.
    Mocht A7X tegenover Ayreon staan, zou ik voor de laatste kiezen. De eersten zag ik de laatste jaren al meerdere keren. En in Lille waren ze echt héél goed. Maar over smaken en goesting kan je eindeloos discussiëren. Gelukkig maar 😉

Bjorn Wielockx
    Moderator

Volgende namen hoop/verwacht ik nog wel op de affiche van GMM.

(Spelen al op Download France)
    Nofx, Thrice & Converge

(Spelen al op Download Spain)
    Pennywise & Iron Reagan

(Spelen al op Hellfest)
    Rise Of The Northstar, Dead Cross, Turnstile & Incendiary

Dimmu
    Bijdrager

Ik hoop nog op Godsmack, Stone Sour en Coldrain.
    Er mogen stilaan terug wat namen bekend worden gemaakt! 😀

"If heavy metal bands ruled the world, we'd be a lot better off."
    - Bruce Dickinson

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,024)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X