Graspop 2018 geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2018 geruchten

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,024)
  • Auteur
    xydroh
    Bijdrager

Week voor graspop, ik zie zeker ghost nog overkomen, offspring zou ook wel leuk zijn.
    alestorm en eluveitie zou ik ook graag zien. Niet voor iedereen maar ook zou ik graag wel hollywood undead zien al zie ik ze niet aangekondigd voor hun passage in de trix.

a

Tool-fan
    Bijdrager

Ghost en Opeth zouden mooie toevoegingen zijn.

Edit:
    Ook Perturbator zie ik!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door Tool-fan.
    Dio
    Bijdrager

Ze kennen ondertussen hun plaats misschien, of hebben manieren gekregen?
    Wat een arrogantie, wanneer je enkel op een festival wil spelen als je mag afsluiten.
    Zeker als jongere band, tussen allerlei klassiekers.

Idd, x aantal jaren terug stond A7X met verschrikkelijk veel kapsones op Graspop (en ook op Pinkpop). Muzikaal goed, maar als je letterlijk neerkijkt op je publiek … neen, dan ben je niet goed bezig.

Maar, hun passage in Rijsel eind februari van dit jaar, dat was een complete ommekeer. Muzikaal nog steeds goed (om niet te zeggen, zeer goed), maar hun attitude tegenover het publiek was een verademing. Misschien hebben ze bepaalde spoken in hun hoofd wat kunnen plaatsen, en hebben ze misschien ingezien dat het zo niet verder kon. Als het niet goed is, dan mogen wij onze mening geven. Maar als het goed, moet dat ook gezegd worden.

Heb ze 2x gezien, 1ste x als headliner op Graspop & 2de x als voorprogramma van Metallica op Pinkpop en telkens vond ik ze heel goed, zeker niet arrogant of neerbuigend op publiek.

Dio
    Bijdrager

Edit:
    Ook Perturbator zie ik!

‘k Heb het toch een beetje gehad met Ghost, laatste 2 optredens (Vooruit/Gent & als headliner op Alcatraz) was voor mij meer poprock dan metal en passen ze meer op een festival als “Rock” Werchter.

Tool-fan
    Bijdrager

Edit:
    Ook Perturbator zie ik!

‘k Heb het toch een beetje gehad met Ghost, laatste 2 optredens (Vooruit/Gent & als headliner op Alcatraz) was voor mij meer poprock dan metal en passen ze meer op een festival als “Rock” Werchter.

Ik heb ze al even niet meer gezien, maar trek hun nieuwere muziek nog steeds heel erg goed. Ondanks dat het inderdaad een pak minder metal is dan voorheen.

eno mobers
    Bijdrager

Met adam wakeman (toetsenist ozzy) en Damian Wilson (ayreon) zijn 2 bandleden van headspace in Belgie dat weekend. Weet alleen niet of een optreden van headspace dan tussen de mogelijkheden valt aangezien gezien tour van ozzy

Als iemand hier meer over weet of hoort dan hoor ik het graag.
    Headspace is 1 van mn persoonlijke favoerieten…

Hans
    Bijdrager

Poprock? Werchter? Dan kan je nog een pak Metal bands daar plaatsen. Bands als Europe bv dan ook maar? Ghost in de AB was super. Laat dus maar komen (persoonlijk).

Los van smaak en goesting, valt het meer en meer op dat sommige bands steeds vaker naar Graspop komen. De spoeling wordt misschien te dun? Ook niet vergeten dat bands klein beginnen, en zich een weg boksen naar meer bekendheid. Die bands touren dan ook zeer veel. De kans dat ze veel de revue passeren is dan ook logisch.

Straks 4 dagen Graspop. Dus weer extra bands. Logisch dat ze bepaalde publiekstrekker opnieuw op de affiche zetten.

Jonathan
    Bijdrager

Toch behoorlijk wat kanshebbers.

Opeth – Ghost – Hollywood Undead – Alestorm – Turbonegro – Billy Talent – Converge

Maar ook
    NOFX – Thrice – Arcane Roots kunnen zeker aangezien de mix Groez en Graspop.

Tool-fan
    Bijdrager

Poprock? Werchter? Dan kan je nog een pak Metal bands daar plaatsen. Bands als Europe bv dan ook maar? Ghost in de AB was super. Laat dus maar komen (persoonlijk).

Los van smaak en goesting, valt het meer en meer op dat sommige bands steeds vaker naar Graspop komen. De spoeling wordt misschien te dun? Ook niet vergeten dat bands klein beginnen, en zich een weg boksen naar meer bekendheid. Die bands touren dan ook zeer veel. De kans dat ze veel de revue passeren is dan ook logisch.

Straks 4 dagen Graspop. Dus weer extra bands. Logisch dat ze bepaalde publiekstrekker opnieuw op de affiche zetten.

Zeker de populairdere bands, die veel volk moeten trekken, zijn niet zo dik gezaaid. Dus daarin volg ik je wel, dat de spoeling relatief dun is.
    Maar dit is niet noodzakelijk het grootste deel van uw affiche, al is dat in praktijk wel vaker het geval.

Nu, op dat vlak doet Graspop wel moeite. Van de voorlopige 75 namen, zijn er toch 28 die er nooit eerder stonden. Als ze deze verhouding van 1 op 3 doortrekken voor de rest van de affiche, hoor je mij zeker niet klagen.

st0n3r
    Bijdrager

Hopelijk ook op Graspop dan. Was dit jaar een van de absolute toppers!

http://www.blabbermouth.net/news/monster-magnet-to-release-mindfker-album-in-march/

Wilfried
    Bijdrager

Hopelijk ook op Graspop dan. Was dit jaar een van de absolute toppers!

http://www.blabbermouth.net/news/monster-magnet-to-release-mindfker-album-in-march/

Was inderdaad EEN van de hoogtepunten vorige editie

Tool-fan
    Bijdrager

Ik beaam!

Tool-fan
    Bijdrager

Nine Inch Nails heeft net een eerste headline show voor 2018 aangekondigd, dit op 2 juli in Berlijn.
    Ik ga ervan uit dat ze op Werchter zullen staan, maar op zich is het dus mogelijk dat ze nog naar Graspop zouden komen.

xydroh
    Bijdrager

ben ik hier de enige die de hellfest lineup onderweldigend vind? normaal is dit toch het betere festival van het weekend?

Matthijs
    Bijdrager

ben ik hier de enige die de hellfest lineup onderweldigend vind? normaal is dit toch het betere festival van het weekend?

Ben ik met je eens, als je alleen al naar de headliners kijkt, staan alle 3 op graspop, terwijl er maar 1 headliner van is..
    Vindt het qua grote namen wel een beetje tegenvallen inderdaad.

Maar Steven Wilson, Alice in Chaims, Stone Sour en Tremonti mogen hiervan van mij in ieder geval wel naar gmm komen nog!

We're not gonna take it!

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,024)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X