Graspop 2018 geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2018 geruchten

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,024)
  • Auteur
    Wilfried
    Bijdrager

Als een band enkel over het geluidsvolume valt en daarom hier niet wil optreden kunnen ze van mijn part volledig wegblijven, weinig aan verloren trouwens

Tool-fan
    Bijdrager

Deze mening deel ik volledig.
    Tenzij het om een band als Sunn O))) of Swans zou gaan, waarbij bepaalde geluidsniveaus noodzakelijk zijn om bepaalde effecten te bekomen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door Tool-fan.
    IceTea
    Bijdrager

Was er bij Manowar niet ook het probleem met geluidsniveau?
    Ze weigeren minder luid te spelen, en het op Belgische festivals verboden is om zo luid te spelen?

Dat is idd het probleem dat ze Belgie , al jaren links hebben laten liggen.
    Dus is het aan Live Nation om hun te overtuigen om de knop iets minder te zetten , zodat ze bij hun zogezegde laatste tour toch Belgie kunnen aandoen.

Live Nation mag dit wel willen, de wet laat dit niet toe. En op elk concert worden de decibels gemeten. De boetes zijn waarschijnlijk niet mals, want ze,worden zelden of nooit overschreden. Al gebruikt men wel truken. Zo was er bij AC/DC tussen de nummers in, een stilte. Daarmee verlaag het aantal db over een bepaalde tijd een beetje.

Bedoel wel dat ze Manowar moeten overtuigen , Live Nation is toch hunne werkgever. Lol

Holy Sauron
    Bijdrager

Van mij mag Manowar gerust komen, ik hoef het toch niet aan te horen. Ik hoor wel al jaren dat ze op de terugweg zijn dus ik hou mijn hart vast voor degenen die wel tot hun fans horen.

Matthijs
    Bijdrager

Ik snap niet waarom het geluid zo hard zou moeten. Het geluid is toch altijd al (soms te) hard op festivals? Waarom zou je de oren van je fans willen verpesten, t lijkt me alleen maar irritant als het geluid super hard staat.

We're not gonna take it!

Dio
    Bijdrager

Was er bij Manowar niet ook het probleem met geluidsniveau?
    Ze weigeren minder luid te spelen, en het op Belgische festivals verboden is om zo luid te spelen?

Dat is idd het probleem dat ze Belgie , al jaren links hebben laten liggen.
    Dus is het aan Live Nation om hun te overtuigen om de knop iets minder te zetten , zodat ze bij hun zogezegde laatste tour toch Belgie kunnen aandoen.

Live Nation mag dit wel willen, de wet laat dit niet toe. En op elk concert worden de decibels gemeten. De boetes zijn waarschijnlijk niet mals, want ze,worden zelden of nooit overschreden. Al gebruikt men wel truken. Zo was er bij AC/DC tussen de nummers in, een stilte. Daarmee verlaag het aantal db over een bepaalde tijd een beetje.

Bedoel wel dat ze Manowar moeten overtuigen , Live Nation is toch hunne werkgever. Lol

Niet geluidsoverlast maar Live Nation is de reden waarom Manowar geen Belgische of andere festivals aandoet. Zij “werken” niet voor Live Nation of andere festivalpromotoren. Manowar heeft hun eigen platenlabel, eigen management (Magic Circle Entertainment), zelf hun eigen festival (Magic Circle Festival).
    Dit monopolie vertaalt zich in schandalige ticketprijzen die ze vragen voor hun optredens, minimum 100 eurootjes !!!

Tool-fan
    Bijdrager

In de meeste gevallen begrijp ik dit dus ook niet.
    Enkel bij bepaalde groepen heb je een zeker geluidsniveau nodig om bepaalde effecten bekomen, dat is iets anders.
    En los hiervan draagt volume vaak wel bij tot beleving, waardoor oordoppen geen kwaad kunnen.

Maar bij “normale” muziekvormen, hebben die extra decibels geen enkele meerwaarde idd, of het is gehoorschade bij uw liefhebbers die zich niet willen beschermen.

eno mobers
    Bijdrager

Nine inch nails staat 2 weken na graspop op een festival in spanje en zou ook gerucht zijn voor hellfest..

Migen wat mij betreft toegevoegd worden aan line up graspop

Eckerström
    Bijdrager

AVATAR verwacht ik ook nog, staan o.a op Forta Rock. Dit jaar op Graspop waren ze erg goed, al was het niet erg druk omdat het de eerste band van de dag was.

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

xydroh
    Bijdrager

Nine inch nails staat 2 weken na graspop op een festival in spanje en zou ook gerucht zijn voor hellfest..

Migen wat mij betreft toegevoegd worden aan line up graspop

NIN verwacht ik eerder op werchter, 2 weken na graspop is ook die periode

st0n3r
    Bijdrager

Stone Sour gisteren:

Ergens in het begin van het concert had Corey Taylor heel wat lovende woorden over voor graspop. En aan het einde van het concert zei hij dat ze deze zomer zeker terugkwamen.

Graspop of Alcatraz, gok ik dus.

eno mobers
    Bijdrager

Ik hoop dat werchter NIN niet “hip” genoeg vind..

xydroh
    Bijdrager

NIN stond al eerder op werchter, ik zou er eerlijk gezegd niet teveel op hopen

Eckerström
    Bijdrager

Stick To Your Guns staat een week na Graspop in Nederland op jera. Lijkt me een redelijke kanshebber om de Jup stage te headlinen.

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

IceTea
    Bijdrager

NIN stond al eerder op werchter, ik zou er eerlijk gezegd niet teveel op hopen

Ben daar in 2005 de laatste keer geweest , audioslave , NIN en Rammstein , wat een slechte vertoningen , pfff … gelukkig was dat op uitnodiging.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,024)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X