Graspop 2017 geruchten

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Graspop metal meeting Graspop 2017 geruchten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,163)
  • Auteur
    SickAlien
    Moderator

Graspop 2016 is voorbij, voldoende reden om de geruchten voor de volgende editie te laten gonzen.

Voor alle duidelijkheid: geruchten hebben een zekere voet in de werkelijkheid. Bands die een nieuw album uit hebben, of een tour in de juiste periode gepland hebben, bijvoorbeeld.
    Wil jij je ideale line-up samenstellen? Dat mag, maar dan wel in het topic Graspop 2017 wishlist.

Heb jij echter een speciale telefoonlijn met organisator Peter Van Geel, dan horen we hier graag wat je te vertellen hebt!
    (Al horen we natuurlijk ook graag wat de nonkel van de beste vriend van iemand van de security te vertellen heeft, al nemen we het dan wel graag met een paar korreltjes zout.)

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 jaren geleden door SickAlien.
    xydroh
    Bijdrager

Ik denk dat Aerosmith wel een grote kanshebber is door de ‘onofficiële’ farewell tour.

Hellburner
    Bijdrager

Heel realistisch is het misschien niet, hoewel ze als eens geheadlined hebben maar Manowar doet ook een afscheidstournee.

Ozzy Osbourne? Een solo afscheidstournee, ik veronderstel dat hij (of Sharon toch) het onderste uit de kan zal willen halen eens Black Sabbath gestopt is.

Metallica werkt aan een nieuw album. Net als Dimmu Borgir (al enige tijd) en King Diamond zou ook aan nieuw materiaal werken…

Sabaton is al bijna een zekerheid denk ik nu ze hun nieuwe cd hebben voorgesteld

Psychologisch voorbereiden is een noodzakelijk iets.

Het gerucht gaat dat ik er waarschijnlijk ook zal zijn!

Heavy Metal Pirate!

Slash
    Bijdrager

Even een compleet uit de lucht gegrepen gokje die enige waarheid kan bevatten. Ik denk dat Guns n’ Roses zal passeren op de Desselse wei! Volgende zomer komt volgens Axl de band naar Europa met de “herenigde” lineup. Bron: https://youtu.be/KSSJIgSyoQo .Nu van mij mogen ze komen, altijd al een grote Guns fan geweest. En nadat ik Axl met AC/DC gezien heb moet ik zeggen dat hij het nog steeds kan!

Music is just a filling between two guitar solo's

J.H.
    Bijdrager

Misschien slagen ze er eindelijk eens in om Metallica te boeken. Financieel kunnen ze het zeker aan, het enige probleem is dat Metallica graag kiest voor mainstream festivals. Maar ze moeten toch zelf ook snappen dat eens een verandering spijs kan doen eten (of hoe die uitdrukking ook al weer is).

Guns N’ Roses lijkt mij een mogelijkheid, maar kan financieel al moeilijker worden als het in combinatie zou zijn met Metallica.

System Of A Down. Die mannen moeten toch eens eindelijk nog eens is Dessel staan zeker?

Sabaton is bijna een zekerheid met nieuwe tour en album.

Hoe zit dat nu eigenlijk met die fuckers van Van Halen?

Verder kijk ik vooral naar de line up van 2015 en 2014 want Graspop kennende … . Solstafir, Battlecross, Civil War, Alter Bridge (stond op de website dat ze die zeker terug willen zien, kijk maar bij Tremonti), Gloryhammer, Kataklysm, Papa Roach, Hatebreed, … . Hammercult ging er dit jaar spelen maar mochten niet door een exclusiviteitscontract met een of ander festival, lees de Rock Tribune. Noteer die dus maar voor 2017. En Destruction wil er ook jaren al spelen.

Jari
    Bijdrager

Avenged Sevenfold lijkt me een zekerheid, ze zijn namelijk bezig aan een nieuw album.

Ook denk ik dat het eens tijd zal zijn dat Rammstein op de Desselse weide zal staan. Ik dacht dat ze aan een nieuw album aan het werken waren en ze staan dit jaar al op Werchter.

Alex
    Moderator

> System Of A Down. Die mannen moeten toch eens eindelijk nog eens is Dessel staan zeker?

Dit is geen gerucht, er is geen reden om aan te nemen dat SOAD volgend jaar tourt.

> Ook denk ik dat het eens tijd zal zijn dat Rammstein op de Desselse weide zal staan.

Ieder festival wil Rammstein, het zal ervan afhangen of de band tourt (dat doet ze dit jaar, maar volgend jaar ook?) en wie het meest op tafel legt.

Sabaton lijkt me wel waarschijnlijk met tour begin 2017. Iets minder serieus is Slipknot dat sinds 2009 iedere twee jaar passeert (2009, 2011, 2013, 2015).

Ython - heavy metal (www.facebook.com/YthonBand)

Wolfshade
    Bijdrager

Ik heb gemerkt dat Slipknot bijna om de 2 jaar op GMM staat, dus mss in 2017 terug?

- Better to fight and fall than to live without hope -

Gizmo
    Bijdrager

Als ze hetzelfde trukje uithalen als dit jaar met Bliksem staat komend jaar Spoil Engine op mainstage. Ze verdienen dit alvast.

Killer verdient dit ook maar wordt misschien als te old-school gevonden voor het hoofdpodium

Anathoros
    Bijdrager
    Anathoros
    Bijdrager

Ook nog mogelijkheden:

Neurosis – nieuw album vanaf 23 september 2016 – https://metalfans.be/nieuws/996/nieuw-album-van-neurosis-op-komst

Delain – nieuw album vanaf 26 augustus 2016 – https://metalfans.be/nieuws/999/delain-kondigt-nieuw-album-aan

Kvothe
    Bijdrager

Arch enemy is bezig met een nieuw album dat er tegen 2017 zou zijn dus dat lijkt ook een kanshebber

Joris
    Bijdrager

Grave digger zou met een nieuw album komen begin 2017.

jovdv
    Bijdrager

Slipknot mag je al zeker niet verwachten.
    Ze hebben zelf een tijd geleden aangekondigd dat ze een pauze van 2 jaar nemen na de huidige tour en dan zit je nog met het feit dat Corey Taylor pas geopereerd is aan zijn nek en de huidige tour wel uitdoet maar het zeer rustig moet aandoen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,163)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X