Alcatraz Metal Festival 2019

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Alcatraz Metal Festival 2019

Dit onderwerp bevat 127 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Metalrockx 2 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 128)
  • Auteur

Dio
    Bijdrager

Flauwe affiche voor de metaldag Lokerse Feesten dit jaar! Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus. (+ Europe / Scorpions). Das wat anders dan Gojira, Slayer, Judas Priest van de voorbije jaren…

Ik heb veel meer goesting om zaterdag 3 augustus Queensryche, Firewind en Mirror Plain in de Effenaar te gaan zien. Queensryche en Firewind spelen ook op Alcatraz, maar krijgen daar vermoedelijk maar 45 minuten…

Vind het niet slecht, heb mijn tickets al aangekocht. Niet vergeten dan het indoor dance podium van vorig jaar wordt vervangen door een volledige metal line-up en voor afsluiter Scorpions op het hoofdpodium mogen we normaal nog 1 kanjer verwachten.

xydroh
    Bijdrager

jinjer maakt net een hele reeks clubshows bekend, hierdoor is jinjer uitgesloten voor alcatraz. Er staat geen belgische datum hier tussen, lokerse feesten kan wel nog.

Metalrockx
    Moderator

Vind het niet slecht, heb mijn tickets al aangekocht. Niet vergeten dan het indoor dance podium van vorig jaar wordt vervangen door een volledige metal line-up en voor afsluiter Scorpions op het hoofdpodium mogen we normaal nog 1 kanjer verwachten.

Klopt niet, de line-up op de mainstage is compleet:

En de mainstage line-ups van de hardrock- en punkrockdag zijn compleet met de toevoeging van live-sensatie Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony Famiglia, Brutus en Marky Ramone’s Blitzkrieg.

Ik moet hopen dat die indoorstage de moeite waard wordt…

Metalrockx
    Moderator

Weer een aantal nieuwe namen voor Alcatraz, met Thy Art Is Murder, Decapitated en Thin Lizzy.
    Hoeveel bands nog van de in totaal 48? Die Belgische van het derde podium niet meegerekend. Nog twee headliners en drie gewone?

Tool-fan
    Bijdrager

Dagindeling staat online. Voor mij jammer dat zowel Opeth, Amenra als Meshuggah telkens op een andere dag spelen. Afwachten wat er nog bij komt, om misschien dan toch eens het gehele weekend te gaan, niet te gaan, of toch 1 dag eruit te kiezen.

Valt wel op dat er behoorlijk veel, en toch wel relatief grote, namen op de vrijdag staan.

Metalrockx
    Moderator

Bericht van Filip Alcatraz: “Saxon en Avantasia zullen headlinen…nog bezig voor de zaterdag…en dan nog een tweetal bands”

Als headliner voor de zaterdag zijn er niet veel kleppers meer beschikbaar. Mijn favoriet Arch Enemy toert niet in augustus. Ik heb gemeld dat Emperor speciaal zou zijn en evt. Airbourne. Waarop hij reageerde “I know ;-)”.

Hans
    Bijdrager

Ik hoop op Parkway Drive.

Metalrockx
    Moderator

Ik hoop op Parkway Drive.

Kan niet, want spelen dan op Bloodstock Festival:
    https://www.bandsintown.com/e/100780412?app_id=bit_facebook_tab&came_from=270&utm_medium=api&utm_source=public_api&utm_campaign=event

Bovendien staan ze ook al op Werchter.

st0n3r
    Bijdrager

Jammer dat Manowar zoveel vraagt. Zou leuk zijn. Of Ritchie Blackmore’s Rainbow. Een mens kan dromen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  st0n3r.

Metalrockx
    Moderator

Jammer dat Manowar zoveel vraagt. Zou leuk zijn. Of Ritchie Blackmore’s Rainbow. Een mens kan dromen.

Inderdaad, voor mij ook dé twee bands die dit jaar ontbreken in België…
    Maar we worden wel verwend met fantastische affiches op GMM en Alcatraz!

Nu ook weer Fifth Angel en Sanctuary! Het is duidelijk dat deze line-up werd samengesteld door kenners zoals Filip Alcatraz en Mario Mortier van Rock Tribune. Deze klassebands (ook Vio-Lence) komen zomaar over uit de USA voor een éénmalig optreden naar België…

st0n3r
    Bijdrager

In 2017 ben ik Manowar gelukkig gaan bekijken in Duitsland, maar op Alcatraz zouden ze echt fantastisch passen vind ik.

Wie zingt er nu eigenlijk bij Sanctuary?

Inderdaad, voor mij ook dé twee bands die dit jaar ontbreken in België…
    Maar we worden wel verwend met fantastische affiches op GMM en Alcatraz!

Nu ook weer Fifth Angel en Sanctuary! Het is duidelijk dat deze line-up werd samengesteld door kenners zoals Filip Alcatraz en Mario Mortier van Rock Tribune. Deze klassebands (ook Vio-Lence) komen zomaar over uit de USA voor een éénmalig optreden naar België…

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  st0n3r.

Metalrockx
    Moderator

Sanctuary speelt met Joseph Michael, de zanger van Witherfall. Een prima keuze, want de stem is gelijkend aan Warrel Dane, maar dan krachtiger. Klinkt heel goed! Ze hebben vorig jaar reeds samen getoerd en werken aan een nieuwe plaat. Absoluut geen coverband, want spelen met originele drummer en gitarist in dezelfde bezetting als twee jaren geleden met Dane.

Hans
    Bijdrager

Valt wel op dat er behoorlijk veel, en toch wel relatief grote, namen op de vrijdag staan.

Daar zit logica achter. De voorbije edities was er op vrijdag minder volk dan in het weekend (logisch). En om op de vrijdag meer volk te lokken, moet je namen zetten die aanspreken. En dan mag de zaterdag misschien ietsje minder zijn, in veel gevallen hebben mensen een combi-ticket gekocht. Mede omdat de affiche op zondag voor velen wel ten volle aanspreekt.

xydroh
    Bijdrager

ben ik nu de enige die saxon en avantasia maar matige headliners vindt? Heb een groot vermoeden dat sabaton de 3e headliner wordt. Goeie middle of the pack namen, minder goeie headliners.

Tool-fan
    Bijdrager

Alcatraz heeft toch nooit echt een traditie gehad om heel erg grote headlinders te boeken?
    Als je kijkt naar bands als Limp Bizkit, Korn, Ghost (was 2 jaar terug minder groot als nu), Twisted Sister, Within Temptation, Status Quo, Helloween?

Heb ook wel de indruk dat hun affiche meer gericht is op meerdere kwalitatieve bands uit allerlei genres, en je hebt nog altijd te doen met een kleiner festival (qua max aantal bezoekers).

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 128)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

X