Alcatraz Metal Festival 2019

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Alcatraz Metal Festival 2019

Dit onderwerp bevat 114 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dio 10 uur, 1 minuut geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)
  • Auteur

Gillian Missinne
    Bijdrager

Ik ga dit jaar combi naar Alcatraz. Maar ik heb al gehoord dat de camping echt een nachtmerrie is. Slecht onderhouden, geen indeling, …
    Is er iemand die er al ervaring mee heeft en eventueel een alternatief kan aanbieden?

Camping valt echt goed mee hoor. Er is een indeling in zones, maar that’s it. Beter dan GMM vorig jaar alleszins. Ik ga al sinds het bestaan in Kortrijk (en enkele jaren voordien) naar Alcatraz en mét camping sinds ze die hebben.
    Nooit veel problemen, integendeel.

Enige minpunt is wel dat ze komen zagen om stil te zijn na middernacht… Verschrikkelijk irritant.

Hans
    Bijdrager

Parkway Drive zal het niet worden …. Ze staan op werchter … De scheur weet wel wat hij doet. Het zou me niet eens verbazen mocht Ghost er ook komen te staan. Bedien zijn succesvol bij veel stubru luisteraars.

Tool-fan
    Bijdrager

Ghost gaat mee op tour met Metallica komende zomer, zal in 2020 wel op Werchter staan. Of mss headliner op GMM?

Wilfried
    Bijdrager

Het Kortrijkse Alcatraz Hardrock & Metal Festival kondigde de afgelopen maanden af en toe een of meerdere nieuwe namen aan, waardoor de affiche ondertussen al rijkelijk gevuld is. Vandaag maakte het festival bekend dat er een nieuw podium, genaamd La Morgue, bijkomt waar enkel ‘kleine’ lokale groepen zullen spelen.

Deze groepen spelen dit jaar op het La Morgue-podium van Alcatraz Metal Festival:

Miava
    The Spirit (DE)
    Psychonaut
    Fire Down Below
    Wolvennest
    Alkerdeel
    Cowboys And Aliens
    Tangled Horns
    Speedözer
    Glowsun (FR)
    Maudlin
    Hemelbestormer
    Black Mirrors
    An Evening With Knives (NL)
    Deserted Fear (DE)
    Volgens de aankondiging zou het nieuwe podium een maximum capaciteit van 666 personen hebben en zullen de bands er elk 66 minuten spelen.

Tool-fan
    Bijdrager

Staan enkele erg mooie namen tussen. Wolvennest, Alkerdeel en Hemelbestormer springen er bij mij het meeste uit, maar bands als Psychonaut, Maudlin en Miava zijn zeker ook erg mooi.

xydroh
    Bijdrager

scorpions en europe naar lokerse feesten, had deze eigenlijk op alcatraz verwacht

Dio
    Bijdrager

scorpions en europe naar lokerse feesten, had deze eigenlijk op alcatraz verwacht

Had het al een tijdje horen waaien dat de Scorpions de headliner waren, als Manowar te duur is voor Alcatraz dan zeker de Scorpions, hopelijk spelen ze na 100 jaar eens een andere setlist en laten ze die irriterende drumsolo halverwege de set achterwege..

xydroh
    Bijdrager

Had het al een tijdje horen waaien dat de Scorpions de headliner waren, als Manowar te duur is voor Alcatraz dan zeker de Scorpions, hopelijk spelen ze na 100 jaar eens een andere setlist en laten ze die irriterende drumsolo halverwege de set achterwege..

bloodstock heeft ook scorpions als headliner, en bloodstock heeft minder bezoekers dan alcatraz. In dat geval denk ik dat scorpions vandaag de dag wel goed meevallen van prijs.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  xydroh.

Metalrockx
    Moderator

Ben vooral blij dat Scorpions niet in Kortrijk spelen, dan sluit ik de zondag in Lokeren gewoon wat vroeger af… Europe is wel een schot in de roos!

Benieuwd of het in Lokeren eerder een hardrock- i.p.v. metaldag wordt. We moeten niet meer hopen op een tweede passage van Slayer in Lokeren, want dan spelen ze in Brazilië. En die gaan de week erna ook niet terugkeren naar Europa.

Ik duim voor Prophets of Rage, RiotV en Arch Enemy in Kortrijk. Hopelijk komt Ghost niet als headliner naar Alcatraz…

Hans
    Bijdrager

Avantasia werd zonet bevestigd!!!

Hans
    Bijdrager

Prophets of rage naar Pukkelpop

lighttruck
    Bijdrager

Vio-lence bevestigd voor de vrijdag.thrash vd bovenste plank

Metalrockx
    Moderator

De organisatie is dit jaar uitzonderlijk goed bezig! Vio-lence voor het eerst naar Europa en dan nog op Alcatraz?? En het contrast met Avantasia kan bijna niet groter zijn; het toont de grote diversiteit aan. Ben geen fan van Avantasia, maar het is toch de moeite om Jorn en Bob Catley aan het werk te zien.

Paulyrobin
    Bijdrager

Was er iemand bij het optrede van Kamelot, POD, alien ant farm, Rhapsody of fire? Zeiden ze iets van graspop of alcatraz of Lokerse feesten?

muziek is het medicijn tegen alles! 😀

Metalrockx
    Moderator

Flauwe affiche voor de metaldag Lokerse Feesten dit jaar! Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus. (+ Europe / Scorpions). Das wat anders dan Gojira, Slayer, Judas Priest van de voorbije jaren…

Ik heb veel meer goesting om zaterdag 3 augustus Queensryche, Firewind en Mirror Plain in de Effenaar te gaan zien. Queensryche en Firewind spelen ook op Alcatraz, maar krijgen daar vermoedelijk maar 45 minuten…

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

X