Alcatraz Metal Festival 2019

Home Forums Gigs / Meetings Festivals Alcatraz Metal Festival 2019

Dit onderwerp bevat 127 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Metalrockx 3 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 128)
  • Auteur

Metalrockx
    Moderator

Slået op af Leyendas del Rock [Oficial]Tirsdag den 27. november 2018

Nog een hofleverancier voor Alcatraz.
    Laat Lords of Black maar komen!

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Metalrockx.

Metalrockx
    Moderator

In Aardschok staat bij het interview met de Deense thrashband Artillery: “… verder liggen veel opties op tafel, zoals Alcatraz, maar ook Nederland slaan we zeker niet over.”

Hans
    Bijdrager

Avatar zoals eerder voorspelt door iemand hier. Ben wel fan van deze band. Misschien een beetje cliché allemaal, maar wel zeer goede muzikanten.

theking
    Bijdrager

Hypocrisy en napalm death! Party

Hans
    Bijdrager

Hypocrisy & Napalm Death ook op Alcatraz

xydroh
    Bijdrager

soulfly er nog eens bij

Metalrockx
    Moderator

soulfly er nog eens bij

Louter voor de Sepultura-nummers interessant…

Vorig jaar zo’n 44 bands, nu bijna halfweg. Hoeveel dagen met een aankondiging gaan ze hiermee nog vullen? Benieuwd wanneer we de eerste headliner krijgen.

xydroh
    Bijdrager

als ik een gokje mag wagen dan denk ik dat we als headliners, scorpions, parkway drive en sabaton gaan zien.

Metalrockx
    Moderator

als ik een gokje mag wagen dan denk ik dat we als headliners, scorpions, parkway drive en sabaton gaan zien.

Dan ga ik elke dag vroeg thuis zijn. Scorpions wil ik wel even een kans geven, maar wanneer het weer hetzelfde flauw afkooksel is van die ooit geniale band, zoals laatst op Graspop…

Ik duim voor Arch Enemy!

Slået op af Dynamo Metal FestTirsdag den 4. december 2018

Tool-fan
    Bijdrager

Als de volgorde op de site klopt … Dan is Soulfly voorlopig pas de 4de band. Vind ik eigenlijk wel verrassend laag.

Ok, een headliner op GMM was ook niet waarheidsgetrouw.

Nu, wel een behoorlijk boeiende line-up tot nu toe. Benieuwd naar de headliners, al vrees ik op voorspelbare namen.

Metalrockx
    Moderator

Vandaag een interview met Filip, de organisator van Alcatraz Metal Festival. Hierin zaten interessante nieuwtjes:

Alcatraz Metal Fest – Interview met de organisatie

Krijgen we opnieuw een kalender bij aankoop van een combi-ticket? Wanneer wordt het Alcatraz 2019 evenement aangemaakt op facebook?

Helaas geen kalenders voor 2019… Het event wordt binnenkort aangemaakt.

Doen jullie elke dag door totdat de volledige affiche bekend is? Of nemen jullie binnenkort een pauze? Krijgen we snel een headliner?

De pauze is in aantocht en geduld is een mooie deugd.

Ik vraag me af of de 20 euro prijsverhoging ligt aan dure headliners of gewoon duurdere bands. Volgens mij kost deze affiche door de gestegen kwaliteit meer…

Voordien werd de vrijdag nooit meegerekend in de combi-prijs, maar vanaf nu wordt dat ook een volwaardige festivaldag. Daarbovenop heb je dan ook de gages die telkens duurder worden, plus de alsmaar groter wordende producties. En kwaliteit kost ook centen, maar ons doel blijft echter om aanvaardbare en betaalbare tarieven te hanteren.

Vorig jaar kregen we 44 bands, krijgen we er nu nog meer dan? Ik heb geen probleem met 150 euro = 3 euro per band.

Er staan deze editie 48 bands op het programma.

In een krantenartikel mikten jullie op 30.000 mensen en een naam als Iron Maiden. In dat geval zit Scorpions erin als headliner, niet dat dit voor mij hoeft, want veel glans verloren en Sabaton is meer iets voor Graspop; op Alcatraz zitten meer kenners (ouder publiek, minder jeugd) en die vinden die maar niets…

Onze capaciteit bedraagt een goeie 12.000 man per dag, als we het voor iedereen comfortabel willen houden. Uiteraard mikken we dan graag op gemiddeld 10.000. En Iron Maiden werd als voorbeeld genoemd. Sabaton stond eerder al bij ons en die hebben dat goed gedaan, in 2019 doen ze GMM. Alcatraz moet het niet hebben van de ‘grote’ headliners maar vooral van de diversiteit en het totaalpakket.

Is het een utopie om te hopen om Manowar nog eens te zien in België? GMM is er allergisch aan en ze zijn zwaar overprijsd en hebben ze nog steeds een probleem met de geluidsnorm?

Dit heeft niks te maken met de geluidsnorm maar ze vragen gewoon een onwaarschijnlijk bedrag.

Is er geen interesse om Ritchie Blackmore’s Rainbow te vragen? Daar zou je veel leeftijdsgenoten mee plezieren.

Ik ben al twee jaren vragende partij…

Bedankt! Dit is werkelijk de beste line-up ooit (tot hiertoe). Nu nog Slayer, Arch Enemy en Gojira en je verkoopt uit!

Ik volg in je redenering maar vrees voor de praktijk…

Tool-fan
    Bijdrager

Goed om eens te lezen dat het bij Manowar dus puur om een veel te hoog bedrag gaat dat ze vragen.

Mooi interview. 20€ extra voor 4 bands extra is natuurlijk wel prijzig, maar ik begrijp het totale plaatje wel.
    Zou mooi zijn als ze inderdaad vasthouden aan hun 12000 man per dag, en blijven mikken op een diverse line-up in plaats van puur te mikken op 1 of enkele grote namen.

lighttruck
    Bijdrager

Mooi sinterklaas geschenk van Alcatraz

Flotsam and jetsam +Firewind , ikke weer content

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  lighttruck.

xydroh
    Bijdrager

wow! crossfaith en crystal lake voor alcatraz!, dit is echt een zalige toevoeging

Metalrockx
    Moderator

wow! crossfaith en crystal lake voor alcatraz!, dit is echt een zalige toevoeging

Beide zijn me onbekend. Ik had liever Loudness gekregen…

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 128)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

X