Albums in 2016

Home Forums Muziek Muziek Albums in 2016

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Bjorn Wielockx
    Moderator

Naar welke albums kijk je uit in 2016? Welke releases denk je dat de scène op z’n kop gaan zetten? Waarom kijk je zo uit naar de release?

Soma
    Bijdrager

Zijn er hier mensen die de nieuwe Kvelertak al gehoord hebben? Wat vinden jullie er van? Het album lijkt bij mij wat te moeten groeien/wennen, ik heb niet direct de klik die ik met de eerste 2 albums had. Productie is ook wat aan de doffe kant, maar er staan wel toffe songs op.

Bjorn Wielockx
    Moderator

Zijn er hier mensen die de nieuwe Kvelertak al gehoord hebben? Wat vinden jullie er van? Het album lijkt bij mij wat te moeten groeien/wennen, ik heb niet direct de klik die ik met de eerste 2 albums had. Productie is ook wat aan de doffe kant, maar er staan wel toffe songs op.

Oei, die moet ik eens beluisteren precies… 🙂

Soma
    Bijdrager

Oei, die moet ik eens beluisteren precies… 🙂

Het begint stilaan allemaal te dagen naarmate ik er meer naar luister :p

Overigens juist ook eerste track uit de nieuwe Russian Circles gehoord, zeker de moeite/ http://russiancircles.bandcamp.com/album/guidance

Tom Moons
    Moderator

Morgen het nieuwe Architects album! 🙂

Bjorn Wielockx
    Moderator

Morgen het nieuwe Architects album! 🙂

Daar ben ik nu ook wel eens benieuwd naar. Heb ik altijd één van de belangrijkste spelers gevonden in het genre, daar ze zo technisch hoogstaand waren. Maar de vorige keer dat ik ze live heb gezien, in de AB, was echt afschuwelijk en waren ze al hun kenmerkende energie kwijt…

Hopelijk hebben ze die energie terug gevonden op dat nieuwe album ;p

Floris Bgf
    Moderator

Heb de tijd genomen om het album Afinity van Haken te beluisteren. Ik hield zeker weten van die nieuwe singles Initiate en The Endless Knot. Vooral The Endless Knot beviel mij heel erg, maar in de context van het album gezien is dit wel de vreemde eend in de bijt. Als geheel vind ik The Mountain toch een geslaagder werk.

.. En dan de nieuwe Katatonia, Fall of Hearts. Dit is volgens mij zonder twijfel het best klinkende, best geproduceerde, en tegelijkertijd meest organische album dat de band heeft afgeleverd. Ik krijg echt kippenvel van die productie en sound, de muziek daarentegen heeft mij na twee luisterbeurten toch helemaal zo veel niet bewogen. Degelijke songwriting en enkele goeie momentjes hier en daar, maar verder voorlopig nog niks speciaals aan gevonden. Maar ik zal er zeker nog naar luisteren.

Eckerström
    Bijdrager

De nieuwe plaat van Architects is een en al perfectie!

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

Eckerström
    Bijdrager

Iemand de nieuwe Volbeat-plaat gehoord?? …

"Life is so wonderful,
    life is so beautiful.
    Just smile,
    no one gets out alive"
    https://www.last.fm/user/maxrodajc

SK
    Bijdrager

VEKTOOOOOOOR

Terminal Redux

Alex
    Moderator

Ik heb dit jaar al enorm genoten van deze platen:

1. The Vision Bleak – The Unknown

Zesde album van mijn favoriete band. Er is uiteraard de factor “ik moet het goed vinden”, maar het is ook echt een plaatje dat de moeite waard is. Het album klinkt helemaal anders dan wat we eerder hoorden, maar de klanken zijn wel hetzelfde. Topper!

Grailknights – Dead or Alive

Een ep die twee jaar na het vierde studioalbum verschijnt. Vijf leuke nummers, en Fuel the Flame is zonder meer een van de allerbeste dingen die de band ooit geschreven heeft. Erg gevarieerd, leuke mix van melodeath en power metal.

Megadeth – Dystopia

Na Th1rt3en en Super Collider krijgen we eindelijk weer een echt lekkere, snijdende thrashmetalplaat van Mustaine en kornuiten. Er zit weer boeiende riffs, plakkende nummers en aggressie in Megadeth.

Ik kijk uit naar volgende (semi)bevestigde platen:

* Alestorm – album wordt deze zomer opgenomen, maar is eigenlijk pas voor 2017.
    * Epica – The Holographic Principle
    * Sabaton – The Last Stand
    * Volbeat – Seal the Deal & Let’s Boogie
    * Wintersun – het album dat ze nu al enkele maanden aan het teasen zijn. Is het Time II of iets anders?

Het wordt een mooi jaar!

Ython - heavy metal (www.facebook.com/YthonBand)

Luxas
    Bijdrager

Topt mijn lijst tot nu toe:
    Bossk – Audio Noir

SickAlien
    Moderator

Eens kijken… mijn favoriete albums voor dit jaar, en we zijn toch bijna halverwege, zijn:

1. Amenra – Alive
    2. Eleanora – Allure
    3. Cult of Luna – Mariner

Ook nog genoten van:
    Rotting Christ – Rituals
    Alkerdeel – Lede
    Mamiffer – The world unseen
    Jozef Van Wissem – When Shall This Bright Day Begin

Die laatste twee zijn al geen metal meer, maar wel heel mooi…
    Jozef Van Wissem leerde ik kennen door de film ‘Only lovers left alive’, waarop ik wat prachtige muziek hoorde die van hem bleek te zijn… en toen bleek zijn nieuwe album nog eens uitgegeven te worden door Consouling Sounds (zelfde label van Amenra, Eleanora en Alkerdeel, dus jawel, ik ben tegenwoordig helemaal weg van dit label)

Oordeel zelf:

Floris Bgf
    Moderator

Eens kijken… mijn favoriete albums voor dit jaar, en we zijn toch bijna halverwege, zijn:

Jozef Van Wissem leerde ik kennen door de film ‘Only lovers left alive’, waarop ik wat prachtige muziek hoorde die van hem bleek te zijn… en toen bleek zijn nieuwe album nog eens uitgegeven te worden door Consouling Sounds (zelfde label van Amenra, Eleanora en Alkerdeel, dus jawel, ik ben tegenwoordig helemaal weg van dit label)

wow, Ik wist niet dat die nieuw materiaal heeft uitgeebracht 😮
    Topsoundtrack trouwens, die voor Only Lovers Left Alive!

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Floris Bgf.
    SickAlien
    Moderator

Ja, ik ben in maart zelfs nog in de Vooruit gaan kijken naar een optreden van Van Wissem… met in het voorprogramma o.a. CHVE (Colin Van Eeckhouts soloproject)..
    fijne avond 🙂

En idd, die soundtrack van Only lovers left alive… normaal beluister ik nooit soundtracks, maar die heb ik zot gedraaid 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
X